Wednesday, January 5, 2011

Tragedi Pintu Tandas

so many things to write, yet so little time spared. eleh, macam bizi sgt la kan. padahal, tenet sgt slow.. tambahlak, aku lebeh suke mengkomen-komen kat album piccas potluck+bbq kat FB erry. huhuhu

lets start..
minggu terakhir 2010 yang lalu adelah minggu cuti paksarela kampeni aku. kitorang mmg takde plan apepe sbb hubby said he might be busy waktu tu.. so, ari senin aku bermula macam hari2 ahad yang lain. kemas umah, masak, settlekan budak etc..

adik as alwaiz, akan bangun lepas aku bangun. "cam tau tau jek!" - quote upin & ipin dlm DVD episode1-6. so, cepat la aku mandikan dia pagi tu. sementara operasi mengemas dijalankan, cik kak pon bangun. dia nak mandi sendri. ekcelinyer, dia nak main air la tuh. aku continue meng-vacuum.

abih settle vacuum, aku tgk cik kak blom kuar toilet lagi. aku tolak pintu toilet, tp berkunci dr dlm. aku panggil cik kak berkali2, but no answer. panik! kan dah kate, kalo bab2 cik kak & adik nih, aku mmg cpt panik. gegar2 pintu pon takmo bukak. tak dgr suara dia langsung! aku just dgr bunyik air shower mengalir. macam2 melintas kat pale hotak aku. takot dia terlentang ke.. pengsan ke.. lemas dlm baldi ke.. ha, jgn memain, cik kak penah hampir lemas dlm baldi when she was about setahun stgh. baldi takla besar tempayan pon. rendah sket dr dia jek. air pon dlm 4-5inchi je tinggi.. tp dia tertonggeng nak capai air dlm baldi, so muka terbenam dlm air. nak tolak badan sendiri pon blom kuat.. horror.. horror..

back to the toilet story. aku tatau la apsal pintu toilet tu keras/ketat nak mampos. eh, tak lucah aaa.. ahahaha.. pintu toilet jenis yang mcm sblah ni (drpd pakcik google), tapi gambar lain la, bukan panda. aku tgk umah org lain yang pakai pintu cemnih, cam bleh gegar2 jek. tp pintu kat umah aku tuh gile tegap! ntah camner seploh jari aku bleh masuk kat celah pintu yang ber-seal rapat! struggle giler aku hentak pintu cam nak nanges.. panggg!! aku tatau ape yang patah, tp ade la serpihan2 aluminium kat sekitar tuh..

there.. i saw cik kak.. pegang shower.. badan penuh dgn sabun.. kat tepi kaki dia ade 2 botol shower cream.. satu sabun aku, satu sabun dia..

menggelegak darah aku. nanges2 cik kak kene marah. buat perangai btul. mmg few times gak dia kunci pintu toilet tp biasenye dia menyahut kalo aku panggil.. haish... anak.. anak..

orang kate pintu tu harga RM300-RM400.. aku tak sure la plak sbb mase aku beli umah tu, owner lama dah sesiap pasang.. takpe la, my kids worth more than that! anak org lain aku tatau la.. hahaha

tangan rase panas.. baru aku perasan darah dah menitik kat lantai.. knuckle aku dah luka2.. jari2 bengkak.. akibat tibe2 jadik HULK..

petang tuh, hubby called, "siap, pegi JayBee!"
Jommm!!

0 angelic comments (thanx!):